نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4344
-
الف
+

علاقه شدید مردم افغانستان به سریال یوسف پیامبر (ع)

شماری از شهروندان افغانستان در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم2 از علاقه شان به تماشای سریال های مذهبی سخن گفتند.

به گزارش آی فیلم2، همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، برخی رسانه‌ها سریال‌های اسلامی همانند سریال یوسف پیامبر (ع) را به دست نشر می‌سپارند که مورد استقبال گرم شهروندان افغانستان قرار می‌گیرد و در همین حال اکثر افغان‌ها از نشرات مبتذل برخی رسانه‌ها انتقاد کرده و تأکید دارند که رسانه‌ها باید حرمت ماه رمضان را نگه‌دارند.

«برات‌علی بهکام» فعال فرهنگی و رسانه‌ای در صحبت با آی فیلم ۲ گفت: سریال‌های داستانی خانوادگی که بیشتر با فرهنگ افغانستانی و اسلامی مطابقت داشته باشد، بیشتر مورد پذیرش است.

بهکام افزود: آثار نمایشی صدا و سیمای ایران نمونه بارز این نوع فلم‌ها و سریال‌ها است که مورد پذیرش می‌باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اکثر رسانه‌ها، فلم‌ها و سریال‌های غربی، هندی و ترکی نشر می‌کنند که در بسیاری موارد با فرهنگ مردم افغانستان بیگانه است و از سویی هم برهنگی را رایج می‌سازد.

همچنان «میرویس قریشی» یکی از باشنده گان شهر کابل در گفت‌وگو با آی فیلم ۲ گفت: از نظرمن سریال‌ها و فلم‌هایی که در بعضی تلویزیون‌ها نشر می‌شود بخصوص سریال‌های خارجی، نه در ماه رمضان و نه هم در سایر اوقات جواز ندارد تماشا کنیم.

قریشی افزود: سریال حضرت یوسف یا اصحاب کهف که از طریق شبکه‌های ایرانی و برخی رسانه‌های داخلی نشر می‌شود، خیلی خوب و آموزنده است.

وی تصریح کرد: همچنان بگویم که کلیپ‌های کوتاه از حسن تلاوت باشد بهتر است و اگر سریال‌های حماسه‌ای و یا اسلامی باشد هم خوب است.

در همین حال «زینب جعفری» دانشجوی افغانستانی به آی فیلم ۲ گفت: رسانه‌ها باید بکوشند تا در ماه مبارک رمضان که ماه مهمانی خدا، ماه مغفرت و برکت است، فلم‌ها و سریال‌هایی را به دست نشر بسپارند که با فرهنگ افغانستان مطابقت داشته باشد.

جعفری افزود: دوست دارم در ماه مبارک رمضان فلم‌ها و سریال‌هایی را تماشا کنم که بیشتر با ژانرهای داستانی اسلامی همراه باشد.

«زهرا احمدی» یکی دیگر از محصلین افغانستانی می گوید: سریال‌ حضرت یوسف (ع) که اکنون از طریق برخی رسانه‌ها نشر می‌شود، برای همه مردم قابل قبول و مورد پسند است.

احمدی افزود: سریال‌ها و فلم‌هایی که داستان‌های زندگی پیامبران و اولیاء را به نمایش کشیده است را خیلی دوست دارم، زیرا ذهنیت منفی برای ما ایجاد نمی‌کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اکثر رسانه‌ها در داخل افغانستان سریال‌ها و فلم‌هایی را نمایش می‌دهند که فرهنگ اصیل افغانستان و ارزش‌های اسلامی را زیر پا می‌کند.

بانو احمدی تأکید کرد: از مسئولان تمام رسانه‌ها به ویژه آی فیلم ۲ می‌خواهم تا سریال‌هایی را نشر کنند که برای کودک و نوجوان و جوان و پیر قابل قبول باشد و خانواده‌ها را تخریب نکنند.

در همین حال «واثق موسوی» باشنده شهر کابل به آی فیلم ۲ گفت: ما می‌خواهیم تا رسانه‌های ما بلندگوی اسلامیت و فرهنگ اصیل ما باشد و فلم‌ها و سریال‌های اسلامی مواد این تریبون هستند.

موسوی افزود: سریال‌ها و فلم‌های ایرانی بویژه سریال یوسف پیامبر بیشتر مورد پسند است و مردم افغانستان نیز همیشه این سریال را تماشا کرده و از آن سخن‌ می‌گویند.

وی تأکید کرد: سریال‌ها و فلم‌های غربی و ترکی جامعه و خانواده‌ها را تخریب می‌کنند و ما از مسئولان حکومتی می‌خواهیم تا جلو این گونه نشرات را بگیرند.

گزارش از : سید الیاس احمدی

نظر شما
ارسال نظر